Cases

Albert Schweitzer Ziekenhuis

Het Albert Schweitzer Ziekenhuis biedt klinische- en basiszorg aan mensen in de regio Zuid-Holland zuid.

UITDAGING
Personeel snel op kunnen roepen bij rampen en BHV-gevallen.

OPLOSSING
Nerve Centre gebruiken als ZiROP en bij BHV om zo snel mogelijk de juiste personen op de gewenste plek te hebben bij rampen of calamiteiten. Personeelsleden weten direct wat er van hen wordt verwacht en de crisiscoördinator heeft direct een overzicht wie er wel/niet ter plaatse kan komen.

Lees meer over deze case

Bidvest Deli XL

Met expertise in horeca, kennis van gastvrijheid en op basis daarvan ontwikkelde servicemogelijkheden noemt Bidvest Deli XL zich de beste totaalleverancier voor iedere professionele keuken en chef-kok in de horeca,
zorg- en cateringbranche. Het internationale assortiment bestaat voor ruim vijftig procent uit duurzame inkoop. Omdat het succes van de horeca-professional wordt bepaald door de synergie tussen gast, horecaondernemer en groothandel, levert Deli XL gemak en maatwerk, met als belangrijkste doel bij te dragen aan een gezond resultaat voor haar klanten, de medewerkers en de maatschappij.

UITDAGING
Zeker zijn van een snelle alarmering in geval van een calamiteit.

OPLOSSING
Nerve Centre ® voor het snel oproepen van personen en middelen voor verschillende processen binnen de organisatie. Multi purpose inzetbaar, gebruiksvriendelijk en zeer efficiënt.

Lees meer over deze case

Damen Naval

Damen Schelde Naval Shipbuilding is onderdeel van de Damen Shipyards Group, dat met meer dan 30 werven en gerelateerde bedrijven over de hele wereld een leidende positie in de modulaire scheepsbouw heeft.

UITDAGING
Extra uitdaging in dit project was het verbeteren van de bereikbaarheid (en daarmee ook de veiligheid) van de medewerkers binnen in de schepen.

OPLOSSING
Nerve Centre biedt de mogelijkheid mensen in groepen in te delen voor alle soorten calamiteiten. Met de groepsindeling kunt u bij calamiteiten snel de juiste mensen oproepen. Voor Damen Schelde Naval Shipbuilding is dat een groot voordeel omdat het verschillende locaties betreft met verschillende productiehallen.

Lees meer over deze case

Erasmus Medisch Centrum

In het Erasmus MC gaan onderzoek, onderwijs en zorg gepaard in één gebouw. In het Erasmus MC werken 9721 medewerkers en 685 medisch specialisten. Ruim 2700 studenten geneeskunde worden in het Erasmus MC opgeleid.

UITDAGING
Medewerkers goed kunnen voorbereiden op een crisis en het snel oproepen van traumateams of personeel bij calamiteiten.

OPLOSSING
Nerve Centre® maakt het mogelijk om medewerkers snel op te roepen bij grootschalige calamiteiten. Ook is het mogelijk realistisch te oefenen zodat parate kennis getoetst en opgefrist blijft. Door middel van rapportages kan dit worden geëvalueerd en waar nodig actie worden ondernomen. Medewerkers zijn zich meer bewust van het ZIROP en weten in geval van een calamiteit hoe te handelen. Artsen en hulpverleners zijn snel ter plaatse; dit kan mensenlevens redden.

Lees meer over deze case

Gemeente Maassluis

Gemeente Maassluis, een overheidsinstelling met meer dan 250 medewerkers, regelt allerlei overheidszaken.

UITDAGING
De interne alarmering naar de BHV’ers en alle andere medewerkers verbeteren voor bepaalde calamiteiten of ontruimingsacties.

OPLOSSING
Nerve Centre biedt veel mogelijke scenario’s om ontruimingsacties te laten slagen en andere calamiteiten onder controle te hebben. Alle medewerkers zijn met één druk op de knop gealarmeerd in verschillende situaties. Met de speciale drukknop achter de balie worden de medewerkers goed beschermd en worden vervelende incidenten voorkomen.

Lees meer over deze case

Harskamp

Infanterie Schietkamp de Harskamp is een militaire schietbaan waar jaarlijks tussen de 200.000 en 300.000 schutters worden getraind.

UITDAGING
Infanterie Schietkamp de Harskamp zocht naar een goed alarmeringssysteem om veel mensen bij verschillende schietbanen en de interne brandweercentrale in één keer op te roepen.

OPLOSSING
Nerve Centre die tientallen schietbanen tegelijk kan alarmeren in geval van calamiteiten. Medewerkers en interne brandweercentrale zijn door Nerve Centre snel gealarmeerd. De schade verminderd hierdoor en de schietsessies kunnen zoveel mogelijk doorgaan.

Lees meer over deze case

Hogeschool Windesheim

Hogeschool Windesheim in Zwolle is een groot regionaal kenniscentrum met ruim 17000 studenten, duizenden cursisten en een kleine 1.700 medewerkers.

UITDAGING
Hogeschool Windesheim zocht een modern oproepsysteem dat in geval van nood groepen mensen kan alarmeren.

OPLOSSING
Nerve Centre® wordt ingezet om BHV-oproepen en brandalarmen op de terreinen van Hogeschool Windesheim te managen. Ook wordt Nerve Centre ingezet voor temperatuurbewaking in de koelcellen en serverruimte. Medewerkers worden nu sneller en beter gealarmeerd bij BHV- en brandalarmen. Ook wordt er schade voorkomen in de serverruimte en in de koelcellen.

Lees meer over deze case

Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier

De functionele taak van het hoogheemraadschap is: water beheren, water keren, zorgen voor een goede waterkwaliteit en wegen beheren.

UITDAGING
Om snel en effectief medewerkers in te lichten over eventuele strooiacties in Noord-Holland. Dit kan zowel ’s nachts als overdag zijn.

OPLOSSING
Met Nerve Centre® zijn de medewerkers die opgeroepen kunnen worden in groepen ingedeeld. Via het computersysteem zijn ze in een keer op te roepen. Het hoogheemraadschap kan nu binnen 5 minuten, 20 of meer medewerkers inlichten over strooiacties. Op de computer kunnen ze precies zien wie er heeft gereageerd.

Lees meer over deze case
Luxor

Luxor Theater Rotterdam

Het Luxor Theater Rotterdam biedt toegankelijke voorstellingen in de genres musical, cabaret, dans, opera, show, theaterconcerten, toneel- en jeugdvoorstellingen. In de organisatie werken ongeveer 50 vaste medewerkers, 50 oproepkrachten en 70 vrijwilligers.

UITDAGING
Het integreren van verschillende systemen om de veiligheid in zowel het oude als het nieuwe Luxor Theater te waarborgen.

OPLOSSING
Nerve Centre® wordt ingezet voor telefonische alarmen: liftstoring, brandmelding, kassaoverval en sabotage van de inbreekinstallatie. Daarnaast wordt het gebruikt om groepen personen op te roepen in geval van een calamiteit.

Lees meer over deze case

Ordina Vertis

Ordina is een ICT dienstverlener met ASP als specialiteit. Het bedrijf heeft ruim 400 specialisten in dienst.

UITDAGING
Nerve Centre wordt ingezet voor het automatisch oproepen van systeem-beheerders bij storingen aan de server waarvoor zij geconsigneerd zijn.

OPLOSSING
Nerve Centre stuurt een alarm naar het monotoringsysteem van Ordina als bijvoorbeeld een server niet meer bereikbaar is of een netwerkverbinding niet meer werkt. Er wordt een call verzonden naar de beheerdiscipline als een applicatie niet meer goed werkt, zoals systemen waarvan de opslagruimte vol raakt. Met Nerve Centre voorkomt Ordina schade en lost men problemen op voordat de klant daar last van heeft. Op deze manier kan Ordina afspraken met de klant goed nakomen. Ook kan Nerve Centre buiten kantooruren mensen oproepen als een systeem niet meer naar behoren functioneert.

Lees meer over deze case

Scania

Scania is een toonaangevende producent van zware bedrijfsauto’s, bussen en industrie- en scheepsmotoren. In Nederland telt de Scania-organisatie zo’n kleine 3.000 medewerkers verdeeld over de fabriek in Zwolle en 50 verkoop- en servicevestigingen door heel Nederland. De fabriek in Zwolle is, met een capaciteit van 150 trucks per dag, de grootste Scania fabriek ter wereld. […]

Lees meer over deze case

Schouwburg Almere

Schouwburg Almere, het nieuwe theater van Almere, heeft Nerve Centre® geïnstalleerd om brandalarmen te beheersen en snel en effectief te kunnen handelen in geval van calamiteiten.

UITDAGING
Effectief te kunnen handelen bij calamiteiten in het theatergebouw.

OPLOSSING
Automatisch alarmeren bij een brand. Er zijn 650 brandmelders door heel de schouwburg, die Nerve Centre. Medewerkers zijn sneller gealarmeerd en sneller ter plaatse om effectief te kunnen handelen tijdens een brand.

Lees meer over deze case

Wavin (voorheen Dion)

Wavin; afdeling techniek, is gespecialiseerd in onderhoudsmanagement. Wavin werkt met meer dan 90 man personeel voor zorg- en onderwijsinstellingen, gemeentes en industriële organisaties in het midden en noordoosten van Nederland.

UITDAGING
Medewerkers die alleen werken op het bedrijventerrein extra veiligheid te bieden met een persoonsbeveiligingsfunctie.

OPLOSSING
Met Nerve Centre kunnen de mensen die alleen werken gebruik maken van een alarmknop op hun toestel in geval van nood.
De mensen die alleen werken op het bedrijventerrein zijn beveiligd. Als er iets met ze gebeurt, hoeven ze alleen op de alarmknop te drukken. Tevens zit er een functie op het telefoontoestel om een alarm te verzenden als de persoon niet meer beweegt.

Lees meer over deze case