Bedrijfsomvang

2.600+

Locatie

ZO Brabant

Branche

Zorginstelling

Efficiëntie is in de zorg altijd een punt van aandacht

Dat is ook de reden waarom de Zorgboog op zoek ging naar een bereikbaarheidsdienst. De Zorgboog heeft 2 servicenummers in gebruik:

  •  1 voor het secretariaat; die moeten gewoon altijd bereikbaar zijn tijdens kantoortijden.
  • En 1 voor de afdelingshoofden bereikbare zorg.

Dit speelt zich af buiten kantoortijd. Er zijn locaties waar 's nachts maar 1 medewerker aanwezig is. Als er 's nachts dan toch overleg nodig is met een afdelingshoofd omdat er een calamiteit is en hulpdiensten ingeschakeld moeten worden. Een hoofd moet dan altijd bereikbaar zijn en daar hebben ze een rooster voor binnen Nerve Centre. “Elke medewerker weet wanneer hij/zij dienst heeft en hoeft geen programmering aan te vragen of zelf te realiseren en dat is heel gemakkelijk” .

De Zorgboog faciliteert medewerkers in devices. Per medewerkersgroep/per functie krijgt men een smartphone toegewezen waarop men bereikbaar is. Een afdelingshoofd heeft vaak een eigen smartphone ter beschikking.

Om de bereikbaarheid van bovenstaande diensten te garanderen gebruikt de Zorgboog de roosterapplicatie van de Nerve Centre bereikbaarheidsdienst.

2 beheerders maken de roosters aan. Het secretariaat of roostermaker hoeft alleen maar de namen aan te klikken bij een bepaald tijdsblok. Eventueel ook nog een 2e persoon voor het geval dat de 1e persoon niet aanwezig is. Dit wordt ook weken van tevoren klaargezet, dus je hoeft hier niet dagelijks naar om te kijken, tenzij er wijzigingen zijn. De medewerkers van het secretariaat zijn hier erg blij mee. “Ik krijg er eigenlijk nooit vragen over, dus het werkt erg makkelijk”,aldus Frans Weijenborg van de Zorgboog

Frans Weijenborg-1

"Ik krijg er eigenlijk nooit vragen over, dus het werkt erg makkelijk."

Frans Weijenborg
Coördinator Telefonie en Domotica De Zorgboog

Over De Zorgboog

De Zorgboog is één van de grootste zorgaanbieders van ZO Brabant. Bij de Zorgboog staat men klaar voor alle generaties in de Peelregio. Jong en oud, kan bij de Zorgboog terecht voor een breed pakket aan diensten in wonen, welzijn en zorg. Jaarlijks ondersteunen onze 2.600 medewerkers en 1.300 vrijwilligers:

• ruim 2.000 cliënten in de thuissituatie 
• ruim 1.000 cliënten met zorg en verblijf 
• ruim 1.800 cliënten met kraamzorg 
• in Helmond, Gemert-Bakel, Asten, Laarbeek, Someren, Deurne en Geldrop-Mierlo.  

Vergelijkbare cases

Ook klaar om aan de slag te gaan? 

Wij laten je graag zien hoe de bereikbaarheidsdienst werkt en wat we voor jou kunnen betekenen.

Plan een gratis demo