Bedrijfsomvang

4.000 +

Locatie

Zwolle

Branche

Productiebedrijf

Een gebruiksvriendelijk systeem

Scania heeft in 2004 besloten Nerve Centre aan te schaffen voor BHV-oproepen en brandalarmen. De reden hiervoor was dat het bedrijf eerst een applicatie gebruikte die uitgefaseerd was. Scania ging op zoek naar een vervangend systeem en Nerve Centre kwam toen als beste naar voren. De vorige applicatie riep ook wel de juiste mensen op, maar Nerve Centre werkt een stuk gebruiksvriendelijker. 

Een medewerker van de Service Desk bij Scania vertelt hierover: “We wilden voor de gebruikers zo min mogelijk verschil in het systeem en dat is met Nerve Centre prima gelukt. Nerve Centre is daarbij beheertechnisch een stuk gebruiksvriendelijker. Het is beter te onderhouden en het wijzigen, verwijderen of toevoegen van de medewerkers in het systeem gaat een stuk makkelijker.”

De lay-out van Nerve Centre is heel gebruiksvriendelijk en het systeem is gemakkelijker te beheren. Scania heeft Nerve Centre regelmatig gebruikt. Onder andere voor bedrijfsongevallen, bijvoorbeeld medewerkers die zich verwonden of brandmeldingen. Nerve Centre wordt bij Scania het meest ingezet voor BHV-oproepen. Over het systeem Nerve Centre en de samenwerking met New Bridges is Scania heel erg tevreden. De medewerker van de Service Desk bij Scania vertelt: “De service is goed, mocht er een probleem zijn, dan is er binnen een korte tijd contact met een van de medewerkers en zijn de problemen ook daadwerkelijk opgelost. Dat was in de vorige situatie wel anders!” 

Recent is de volledige Nerve Centre gemigreerd naar de cloud omgeving van New Bridges. De volledige Nerve Centre dienst draaid nu vanuit een Microsoft Azure cloud oplossing. Hiervoor zijn een aantal security assessments uitgevoerd waarbij Scania heeft concluderen dat de SaaS oplossing meer dan voldoet aan de security criteria die door het moeder bedrijf zijn opgesteld. In 2023 gaat Scania de Nerve Centre Apps inzetten voor alarmering en aanwezigheidsregistratie.  

Nerve Centre - scania
“Nerve Centre is beheer-technisch een stuk gebruiksvriendelijker en beter te onderhouden dan andere systemen."
Edwin Kok
Ordersupport and telecom specialist

Over Scania

Scania is een toonaangevende producent van zware bedrijfsauto's, bussen en industrie- en scheepsmotoren. In Nederland hebben we 34 werkplaatsen, 2 unieke productielocaties (in Zwolle en Meppel) en 1 logistieke locatie (Zwolle). Dus ook in jouw regio zijn wij aanwezig. Over heel de wereld heeft Scania zelfs 1.700 werkplaatsen en 49.300 mensen in dienst.

Vergelijkbare cases

Nerve Centre-whitepaper bhv

Verhoog de effectiviteit van jouw BHV-organisatie

Wanneer je voor de uitdaging staat om de Bedrijfshulpverlening (BHV) processen te optimaliseren en te stroomlijnen, geeft deze whitepaper waardevolle inzichten en praktische informatie. Ontdek de oplossingen die de Nerve Centre Cloud BHV Module te bieden heeft:

  • Volledig Overzicht BHV-processen
  • Efficiënter Functioneel Beheer
  • Realtime Beschikbaarheidscontrole
  • Integratie met Diverse Systemen
Download whitepaper →