Demo
Demo

BHV-oproep

Wanneer er iets gebeurt op de werkvloer waarbij hulp nodig is, moet de bedrijfshulpverlening snel in actie kunnen komen. Met een BHV-oproep via Nerve Centre wordt automatisch contact gelegd met de aanwezige BHV’ers. Zij ontvangen een melding met informatie over de situatie, zodat ze direct weten waar ze nodig zijn.

Hoe een BHV-oproep verloopt 

De BHV-oproepen kunnen op diverse manieren worden ingericht. Je kunt via een centraal alarmnummer contact opnemen met Nerve Centre. Je spreekt een korte melding in met informatie over de locatie en aard van het incident. Vervolgens wordt het BHV-oproepsysteem geactiveerd. De BHV’ers van de locatie worden gebeld en/of ontvangen een sms.

De oproep blijft zich herhalen totdat een BHV’er bevestigt dat hij of zij beschikbaar is. Dit gebeurt door het intoetsen van een bevestigingsnummer. Als er geen reactie komt, schakelt het systeem automatisch door naar de volgende persoon op de lijst. Zo blijft de oproep doorgaan tot er voldoende mensen beschikbaar zijn.

Overzicht en rapportage na afloop


Via het platform van Nerve Centre volg je het hele oproeptraject live: wie is bereikt, wie heeft bevestigd en welke stappen zijn gezet. Na afloop ontvang je een overzichtelijke rapportage die laat zien hoe de BHV-oproep is verlopen. Dit is waardevolle input voor evaluaties, verbeteringen en audits. 

Bekijk andere toepassingen

Nerve Centre-whitepaper bhv

Verhoog de effectiviteit van jouw BHV-organisatie

Wanneer je voor de uitdaging staat om de Bedrijfshulpverlening (BHV) processen te optimaliseren en te stroomlijnen, geeft deze whitepaper waardevolle inzichten en praktische informatie. Ontdek de oplossingen die de Nerve Centre Cloud BHV Module te bieden heeft:

  • Volledig Overzicht BHV-processen
  • Efficiënter Functioneel Beheer
  • Realtime Beschikbaarheidscontrole
  • Integratie met Diverse Systemen
Download whitepaper →

Veel gestelde vragen:

1. Hoe snel worden BHV’ers gewaarschuwd na het starten van een BHV-oproep?

De BHV-oproep wordt binnen enkele seconden na het invoeren van de melding naar alle BHV’ers gestuurd die op dat moment beschikbaar zijn. 

2. Kunnen BHV’ers ook via vaste telefoons worden bereikt?

Ja, naast mobiele telefoons kunnen BHV’ers afhankelijk van de configuratie ook via vaste lijnen worden gebeld. Daarnaast kunnen BHV’ers ook worden bereikt via de BHV-app.

3. Is het mogelijk om meerdere BHV-teams tegelijkertijd op te roepen?

Ja, het BHV-oproepsysteem kan meerdere groepen of teams tegelijkertijd alarmeren, bijvoorbeeld bij grote locaties met aparte BHV-groepen.

4. Kunnen BHV’ers in de BHV-app ook hun beschikbaarheid aangeven voordat een oproep start?

Ja, met de BHV-app kunnen BHV’ers hun beschikbaarheid instellen, zodat alleen de personen die beschikbaar zijn ook worden opgeroepen. 

5. Hoe wordt de privacy van BHV’ers beschermd bij het delen van locatiegegevens in de BHV-app?

Locatiegegevens worden uitsluitend gebruikt om personen aan- en af- te melden zodra ze respectievelijk op locatie komen of van de locatie af gaan en worden veilig verwerkt volgens de geldende privacywetgeving.