Bereikbaarheidsdienst/Piketdienst
ÉÉN OPLOSSING VOOR ROULERENDE DIENSTEN
Voor diverse organisaties is het van belang dat een wisselende groep medewerkers via een algemeen bekende ingang te bereiken is. Denk hierbij aan:
- Crisisdiensten/Triagediensten in de GGZ zorgverlening
- Calamiteiten organisatie van waterschappen
- Piket en waakdiensten van water- en hoogheemraadschappen
- Off-hours service shifts van ICT afdelingen
- Diverse roulerende diensten voor gemeentes en veiligheidsregio’s
Welke problemen zien wij in de huidige oplossingen?
- Omslachtig
- Tijdrovend
- Belbomen
- Complex voor personeel (fysieke telefoon ophalen)
- Onzekerheid over effectiviteit ‘hebben wij dit wel goed geregeld?…’
- Zeer divers en versplinterd ingevuld in grote organisaties (beheerskosten/-chaos)
De belangen zijn vaak wel zeer groot en hebben niet alleen impact op de klanttevredenheid, maar zijn in geval van de crisisdienst soms letterlijk van levensbelang! Daarom is het belangrijk dit goed geregeld te hebben.
De voordelen van een bereikbaarheidsdienst
- Bespaart tijd en geld
- Geen ingewikkelde roosters meer maken
- Bereikbaarheid gegarandeerd (maximale controle)
- Verhoogt de klanttevredenheid/tevredenheid van werknemers
- Geen losstaande applicatie nodig: volledige integratie met Nerve Centre
HOE WERKT DE BEREIKBAARHEIDSDIENST?
De bereikbaarheidsdienst zorgt ervoor dat telefoongesprekken, email of sms-berichten gerouteerd worden naar de medewerker van dienst. Dit kan op 2 manieren:
- Door middel van een roosterapplicatie waarin de medewerkers ingepland kunnen worden of
- Door een App waarmee medewerkers zichzelf in en uit dienst kunnen schakelen.
Beide opties altijd met de centrale controle dat de dienst altijd bemenst is.
Bereikbaar zijn betekent meestal telefonisch, maar kan ook via andere communicatie middelen
De Nerve Centre® BEREIKBAARHEIDSDIENST voor gegarandeerde bereikbaarheid.