Scania

Scania is een toonaangevende producent van zware bedrijfsauto’s, bussen en industrie- en scheepsmotoren. In Nederland telt de Scania-organisatie zo’n kleine 3.000 medewerkers verdeeld over de fabriek in Zwolle en 50 verkoop- en servicevestigingen door heel Nederland. De fabriek in Zwolle is, met een capaciteit van 150 trucks per dag, de grootste Scania fabriek ter wereld. Scania heeft Nerve Centre® gekocht om BHV-oproepen en brandalarmen in het hele bedrijf en technische storingen in de assemblagelijn te managen.

GEBRUIKSVRIENDELIJK SYSTEEM
Scania heeft in 2004 besloten Nerve Centre aan te schaffen. De reden hiervoor was dat het bedrijf eerst een applicatie gebruikte die uitgefaseerd was. Scania ging op zoek naar een vervangend systeem en Nerve Centre kwam toen als beste naar voren. De vorige applicatie riep ook wel de juiste mensen op, maar Nerve Centre werkt een stuk gebruiksvriendelijker.
Een medewerker van de Service Desk bij Scania vertelt hierover: “We wilden voor de gebruikers zo min mogelijk verschil in het systeem en dat is met Nerve Centre prima gelukt. Nerve Centre is daarbij beheertechnisch een stuk gebruiksvriendelijker. Het is beter te onderhouden en het wijzigen, verwijderen of toevoegen van de medewerkers in het systeem gaat een stuk makkelijker.”

NERVE CENTRE IS MAKKELIJK TE BEHEERSEN
De lay-out van Nerve Centre is heel gebruiksvriendelijk en het systeem is gemakkelijker te beheren. Scania heeft Nerve Centre regelmatig gebruikt. Onder andere voor bedrijfsongevallen, bijvoorbeeld medewerkers die zich verwonden of brandmeldingen. Nerve Centre wordt bij Scania het meest ingezet voor BHV-oproepen. Over het systeem Nerve Centre en de samenwerking met New Bridges is Scania heel erg tevreden. De medewerker van de Service Desk bij Scania vertelt: “De service is goed, mocht er een probleem zijn, dan is er binnen een korte tijd contact met een van de medewerkers en zijn de problemen ook daadwerkelijk opgelost. Dat was in de vorige situatie wel anders!”

Demo aanvragen